Mi okozza a rossz lelkiállapotodat?

Gyakran megesik, hogy olyasmi történik veled, amitől rosszul érzed magad. Pl. egy negatív esemény, vagy egy konfliktus. Az is lehet, hogy nincs különösebb oka az állapotodnak, de valahogy nincs jó kedved, motiválatlan vagy, nem találod a helyed és nem tudod merre indulj.

Negatív állapotodat nem feltétlenül az érzéseid okozzák, hanem az, ahogyan GONDOLKOZOL róluk. Azaz, hogy megítéled magadban őket.
Úgy érzed, rossz ami van, és máshogy KELLENE lennie bizonyos dolgoknak az életedben, és másképp KELLENE érezned magad, mint ahogy.
Ez feszültséget okoz benned, mert ELLENÁLLÁSBAN vagy a valósággal. Ez annyira természetes működéssünk, hogy észre sem vesszük.

A feladat az lenne, hogy az ellenállásból átlépj a megengedésbe. Amikor átengeded magadon az érzéseket, és képes vagy megfigyelni őket ítélet nélkül.
A változás első lépése tehát elfogadni azt, ami VAN. Elfogadni, hogy egy magasabb nézőpontból minden úgy jó ahogy van, és pont erre a tapasztalásra van most szükséged a tanuláshoz.
Az ellenállás sok energiát emészt fel, és addig nem tudsz megváltoztatni valamit, míg nem fogadod el, hogy akármennyire rossz is egy helyzet, de ez a kiindulópontod. Most ebből kell valamit kihozni. Választhatod az önsajnálatot, a “szegény én” áldozati szerepet, a kivetítést, amikor haragos vagy és a többi emberben keresed a rossz helyzeted okát.

 

 

De választhatod azt is, hogy befelé figyelsz. Megnézed a TE szerepedet, felelősségedet a létrejött helyzetben. És cselekszel. Megléped az adott helyzetben azt, amit tudsz. Abba teszel energiát, amire ténylegesen van behatásod: azaz saját magadba, a lelki fejlődésedbe.
Az elfogadás első lépése, hogy figyelj az érzéseidre megítélés nélkül.
Vedd észre azt is, amikor nem az érzéseidre figyelsz, hanem agyalsz, elmében vagy, és negatív gondolatokat, elképzeléseket vetítesz le magadnak újra és újra.
Az érzelmek a testhez kapcsolódnak, így úgy tudsz a legjobban az érzéseidre figyelni, hogy a testeden belülre helyezed a figyelmed. Figyeled a testérzeteidet, a légzésedet. Figyeled, mi zajlik benned. Ezt bármikor, bárhol megteheted. Ez a meditáció előszobája.