4 tipp a lelki egyensúlyodért (a korlátozás ideje alatt)

Bármilyen élethelyzetben is vagy, biztos, hogy valamitől búcsút kellett venned az elmúlt időszakban.
Az eddigi életviteledtől. A baráti találkozóktól. A megszokott napi rutinodtól. A munkahelyedtől. Az egyedülléttől/énidőtől (ha családos ember vagy). És még sorolhatnám.
Lehet, hogy nem örökre, csak ideiglenesen, de nagy valószínűséggel el kellett engedned valamit.
Mivel tudod  támogatni magad ebben a helyzetben? Mi az, mi segíthet most számodra lelkileg? Néhány ötletet adok most erre vonatkozóan!

Nehezítő körülmény most a bizonytalanság. Nem tudjuk, mi felé tartunk.  Olyan ez a szituáció most, mintha bennragadtunk volna egy átjáróban. Tudjuk, hogy valaminek vége van, de még nincs meg az új koncepció. A köztes állapotba pedig bizonytalan ideig vagyunk „beszorítva”.  Nem tudhatjuk, mikor jutunk ki ebből az alagútból, és mi lesz utána. Mondhatni, kicsit nehéz most ez a szülés.
Az elmúlást meg lehet élni szenvedve, vágyakozással,ellenállva, ragaszkodással, fájdalommal, a veszteségre fókuszálva. Hogy miért nem lehet az, ami volt…
Meg lehet élni ellenségeskedéssel, hibáztatással, másokat okolva.
De meg lehet élni úgy is, hogy összerendezed belső erőidet, és igyekszel a jót építeni magadban, a környezetedben.  Meg lehet élni úgy, hogy segítesz annak, akinek szüksége van rá, vagy segítséget kérsz, ha neked van szükséged támogatásra. Félelem helyett igyekezhetsz megtalálni a jót a mindennapokban, és azokat a lehetőségeket, ahogyan emelheted magadat.

Megosztok veled néhány tippet, mivel segítheted ezekben az időkben most lelkileg magadat (és ezen keresztül a környezetedet is.)

 

1. Figyelj arra, mire figyelsz! 🙂 

A figyelem gyakorlásában az a jó, hogy semmi nem kell hozzá, csupán te és a szándékod. Lehet bármilyen a napod és csinálhatsz bármit, ha jelen vagy benne és magadon tartod a figyelmedet az agyalás helyett, az már felér egy lelki gyakorlattal. És ezt még mosogatás közben is meg lehet csinálni.
Ugyanez vonatkozik az érzéseid (nem a gondolataid!) megfigyelésére 1-1 szituációban, vagy írás olvasásakor.  Ha képes vagy megfigyelni  és tudatosítani az érzéseidet, egyre inkább képes leszel mélyebb szinten döntéseket hozni az életedről.
Döntést hozhatsz arról is, minek szenteled a figyelmed, idődet, energiádat.
Ahol a figyelem, ott az energia. Ha folyamatosan elkeserítő, dühítő és félelmet keltő írásokat és videókat nézel, ez nagy hatással lesz a hangulatodra, érzéseidre.
Fontos látni, mi történik, de lehetőleg tudatosan válaszd meg, milyen tartalommal töltöd meg az elmédet és lelkedet.
Minimalizáld a rémisztő hírek olvasását, de ha már tájékozódsz a témában, próbáld meg nem a félelem szemüvegén keresztül, reálisan megérteni mi azt, ami történik.

Igen. Felidézhet a helyzet háborús időket. Feljöhetnek generációs, kollektív félelmek, hogy nem lesz mit enni, miből fogunk megélni, minden egyre rosszabb lesz. Feljöhetnek félelmek a tömeghisztériával vagy azzal kapcsolatosan, hogy egymásnak esnek emberek, ellenségeskednek. Ezek teljesen rendben vannak, hiszen a társadalom súlyosan traumatizált, sok-sok generáció élt át kisebb-nagyobb válságokat, tragédiákat, amelyek érzés szintjén bennünk is jelen vannak.
De éppen erre lehet most tudatosnak lenni, átlátni, tisztítani.
És végre nem a szétválasztottság, ellenségeskedés mellett dönteni, hanem szembenézni és megvizsgálni a félelmeket.
Figyelj többet olyan dolgokra, melyeket tudsz befolyásolni: a teendőidre, szeretteidre, a mindennapi életedre, és abból kihozni a maximumot, ami MOST történik. Ha folyamatosan félelmetes jövőképeket vetítesz előre, vagy a múlt után vágyakozol, nem tudsz élni a JELEN lehetőségeivel. Pedig a jövődet éppen azzal építed, amit MOST TESZEL, nem azzal, ha a jövőn vagy a világ sorsán rágódsz.

 

 

2. A lehető legjobban használd ki az ÉN-idődet. Találj rá időt, hogy MAGaddal legyél.

Ilyen tekintetben nagymértékű különbségek vannak az emberek között. Vannak, akiknek most sokkal több szabadidő szakadt a nyakába elvesztett munkahely,  otthoni munka, vagy egyedül élés okán. Nem utaznak, nem találkoznak barátokkal így minden szabadidő  az otthoni tevékenységre korlátozódik.
Aki családdal él, vagy ugyanúgy be kell járnia dolgozni, mint eddig, annak másféle kihívásokkal kell most szembenéznie. Nagyobb a nyüzsgés, egyszerre kell dolgozni és gyermeket nevelni,  tanulni velük stb. Kevesebb az én-idő, nagyobb lehet a feszültség, több lehet a külső/belső konfliktus.
Bármelyik csoportba is tartozol, ki kellett alakítanod egy új fajta rendszert, időbeosztást.
Érdemes beiktatnod a napirendedbe a magaddal való jelenlét, együttlét gyakorlását  is.
Sok időrabló tevékenységünk van (egy kis chatelés, mémek nézegetése, cikkek olvasása, Facebookozás, stb.)  így bizonyára van időd egy keveset lecsippantani valahonnan, akkor is, ha most úgy érzed, nincs időd magadra.  Én biztos vagyok abban, hogy ha kezdetben csak 10 percet/negyed órát is, de mindenképpen rá tudsz szánni az elcsendesedésre. Amint megérzed, hogy ez mennyire jó és fontos, igényed is lesz rá.

Annál is inkább, mivel globálisan van egy olyan üzenete annak, ami most történik, hogy a végeláthatatlan rohanásból, növekedésből, mindig többet, jobbat akarásból, az elme szétszórt állandó kívülre figyelése helyett át kell lépnünk egy lelassultabb, passzívabb, odafigyelőbb, valódi értékekre fókuszálóbb működésre.
Gyakorljuk hát. 😊

 

 

Ha nem szeretnél meditálni, akkor szánj arra esténként 10-15 percet, hogy egy füzetbe leírod a gondolataidat, érzéseidet. Tudatosítod, mi zajlott benned a nap folyamán. Ha sok benned a stressz, frusztráció, írd ki magadból azt is. Vizualizálj, érezz bele olyasmibe, amit szeretnél átélni.
Ha több időd van, mozogj, olvass önismereti könyvet, alkoss, táncolj. Tegyél valami olyasmit, ami tölti a testet/lelket, energetizál, és jobban leszel tőle lelkileg. Ez ki fog hatni a közvetlen környezetedre is!

 

3. Ápold a kapcsolataidat!

Ez a szétválasztottság, ahol jelenleg társadalmilag nem elfogadott és megengedett, hogy a másik emberrel talákozzunk, kapcsolódjunk,  olyasfajta szeparáltsághoz vezet, amihez nem vagyunk hozzászokva. Az ember társas lény, igényli a kapcsolódást közelséget, interakciót.
Az, hogy ezen ilyen formában most át kell esnünk, érzésem szerint felhasználható arra, hogy magunkban átértékeljük az emberi kapcsolataink fontosságát, és nagyobb figyelmet szenteljünk ennek a területnek, mint azelőtt.

Sokan sajnos a szétválasztottság irányába kezdtek menni, és a hibáztatás, ellenségeskedést választják. Vagy azért mert idős, vagy azért, mert nem hord maszkot, vagy azért, mert ki mert menni futni vagy a parkba, stb.
Kérlek, ne hallgass a gyűlölet szavára.
Akármiben is van a társadalom, te választhatod azt, hogy az elfogadással, jóindulattal, önzetlen segítségadással tartasz. Ez mindig a te döntésed. Vállalj felelősséget az érzéseidért.
Tudatosítsd, hogy a fizikai távolsággal NEM SZŰNTEK MEG AZ EMBERI KAPCSOLATAID. Nem szűnt meg a szeretet. Ezt most is érezheted, most is van. Csupán most egy darabig – a döntések értelmében – fizikailag nem érintkezhetsz a másikkal úgy, mint ezelőtt. De ennek vége lesz. Addig is lehetőséged van ráébredni, hogy a szeretetnek nincsenek fizikai korlátai, hiszen benned van. Erősítsd magadban ezt a tudást, és a bizakodást, hogy hamarosan újra találkozhattok, együtt lehettek, csinálhattok közös programokat.
Addig pedig nyugodtan kihasználhatod online a kapcsolattartás lehetőségét, ahogy számotokra a legmegfelelőbb. Az is fontos, hogy keresd olyan emberek társaságát, aki jól van, felemelő vele beszélgetni, és nem a  negatívumot erősítitek közös panaszkodással, félelmek erősítésével.
Nyugtass meg olyanokat, akik félnek, elkeseredettek. Ha pedig azt érzed, hogy neked van szükséged segítségre, hagyd, hogy támogassanak. 😊
Tudd, hogy az egyedüllétben sem vagy egyedül.

 

 

4. Változtass! – Mit tanulhatok ebből?

A tudatos embernek minden a javára van. 😊 Mondhatnám úgy is, hogy nem problémák vannak, hanem feladatok. Minden élethelyzetre lehetséges pozitív-negatív ítéletek nélkül ránézni, és megkeresni, hogy hogyan jöhetek ki ebből a legjobban?

Érdemes megvizsgálni, hogy mire tudjuk most felhasználni a megváltozott lehetőségeinket. Néhány hete a „Korlátok és Lehetőségek” online intuitív festés workshopon éppen ezeket a kérdéseket vizsgáltuk meg magunkon belül, asszociációs kártyák segítségével, hiszen mindenkinek egyéni válaszai lesznek az egyéni élethelyzetére. Fontos, hogy TE megtaláld a sajátodat.
Milyen lehetőséged van most, aminek a kibontakoztatásához éppen ez a szituáció szükséges?
Időt kaptál most valamire, amit régóta halogatsz?
Meg tudtál most lépni valami olyasmit, amit eddig nem tudtál?
Fel tudod használni egyfajta fordulópontként a bezártságot, és lecsendesedve megvizsgálni, mit szeretnél ezentúl másképpen az életedben?
Teljesen másfajta együttműködést feladat/időbeosztást tudsz/tudtok most kialakítani családon belül, amit enélkül nem tudtatok meglépni?
Minek van itt az ideje?

Szintén jó lehet a gondolataidat leírni ebben a témában/ezekre a kérdésekre.
A fejlődésre és növekedésre minden élethelyzet és nehézség felhasználható. Az elkeseredettség, bizonytalanságérzés, félelem természetes érzések, de nem mindegy, hogy automatikus reakciókat váltanak ki benned, vagy tudatosan képes vagy megfigyelni, esetleg még át is alakítani azokat.
Ha szeretnél mélyebben dolgozni az érzéseiddel, tudatosabban alakítani az életed, vagy olyan nehézségeket élsz át, hogy jól jönne egy külső segítség, egyéni kezeléseimen tudlak ebben segíteni.
Itt a honlapon a Programok/Theta Healing oldalon tudsz erről olvasni, és jelentkezni is!
Csatlakozz az Életszínezők Facebook csoporthoz is, ahol további motiváló gondolatokra, írásokra lelhetsz:
https://www.facebook.com/groups/1558869050928088/
Sok tudatosságot, szeretetet, és a lehetőségeid észrevételét kívánom Neked!